Alla inlägg under januari 2013

Av Elina - 10 januari 2013 16:21

Jo det kan jag säga! Svar: Min dag.


Jäg känner mig bara deppig, vet inte varför. Ridningen börjar om idag men jag orkar inte fara, dessutom så fick jag veta att det var flyttat från kl. 18 till kl. 20 så det betyder att jag skulle komma hem efter kl. 22 och då ska jag äte kvällsfika och jag ska duscha och så, så det hade blive en seeeeen kväll för mig. Jag är hemma och tar det lugnt istället. Jag vet ju att jag ska rida i helgen, om vädret tillåter ;)


Nu ska jag mata vovven... Ses om en stund, så ska jag skriva mer om min dag. ;)


 


// Nordiiz

Av Elina - 10 januari 2013 12:00

 

Vilken är din favoritfärg?

 

Min Favoritfärg är Rosa <3

Av Elina - 9 januari 2013 21:35

Halloj där!

Tänkte bara säga att jag nu har skrivit presentationen och att jag ändrat lite färg och så på bloggen, och att jag ska göra headern klar nån dag i veckan hade jag tänkt, eller nästa vecka... eller veckan efter det. Jag vet inte, heh, men jag ska nog få till det. Kände ju hur kul det blir men ny blogg! Hoppas att det håller i sig. Jag ska även fixa länkar och koppla bloggen till Bloglovin och Blogkeen, så hoppas vi på det bästa ;)



Nänu ska jag gå och sova. 


 


Go' Natt!


/ Nordizen


Av Elina - 9 januari 2013 17:50

... and this is mine.


Jag känner mig sååå taggad på att komma igång med bloggen men jag vet inte hur jag ska komma igång. Nu när jag gjort klart det här inlägget ska jag (om jag orkar) fixa några läsarfrågor några dagar framåt. Idag blev det ingen, för jag glömde :P Typiskt mig.


 Menmen, jag får skriva det jag tänker skriva, som jag faktist tänkt på hela dagen..


Jag älskar ju att blogga, men jag skrev inte ärligt på mina tidigare bloggar. Jag skrev det som om mitt liv var en dröm, vilket det inte är. Jag skrev lixom 'Idag har vart en underbar dag' fastän jag kände det som ' Idag har vart den sämsta dan i mitt liv'. Mina exempel kanske är lite överdrivna men vissa dagar var det värkligen så. Och det känns inte rätt att skriva om ett solskensliv som i verkligheten är en åskorkan ibland. Mitt problem är att jag inte vill hänga ut folk, säga att en viss person förstör mitt liv, eller som det var en gång att en i min klass sabbade den lilla självkänsla jag hade genom att kalla mig störd, säga att ingen vill va med mig, säga att jag har AIDS och liknande. Det lixom bröt ner mig. Jag vet att jag inte ska ta åt mig men jag är en sån person som tar åt sig minsta lilla. Det är ju en annan sak när en vän säger på skämt att jag är inavel, för det visste jag att det var ett skämt eftersom den personen i fråga inte skulle vilja vara elak. Och hon sa att det var ett skämt, ifall jag tog illa upp. Men jag jobbar på min självkänsla och försöker vara mig själv. Men jag är så himla lättpåverkad - Bara för att en i klassen tyckte jag hade ett töntigt bloggnamn så började jag tycka samma sak fastän jag var nöjd men namnet. Säg vad ni vill men helt ärligt funderade jag lääänge på om någon skulle tycka att 'nordsvensken' är töntigt. Men till slut så insåg jag hur jäkla töntig JAG är! Det är MIN blogg och JAG bestämmer! Så känner jag, och sen kommer osäkerheten krypande och jag kämpar, och jag har börjat bli bättre på att inte bry mig om det andra säger (det taskiga, inte så att det blir på ett negativt sätt). När jag skriver allt nu känns det som om allt blir bättre bara av att jag skriver, för jag vet att just nu hänger jag inte ut någon och jag måste väl få tycka jag oxå? Jag ska skriva som jag känner, på lagom nivå. Självklart vet jag att det blir fel om jag svär och hänger ut folk men namn och sånt, men att skriva att ' idag var det en som sa jag jag är störd' tycker jag är en bra nivå, har jag rätt?

Jag kanske upprepade mycket nu, men jag skriver bara det jag känner, det som kommer upp i huvet.


Life goes on


Så, det var väl det jag hade att skriva idag. Nu ska jag kolla musikvideon för låten 'Happily Ever After' (av He Is We).


Hejdå!


...


// Nordisen

Av Elina - 8 januari 2013 12:00

Bloggens första läsarfråga   


 

Har du någon blogg?

 

...och vad heter den i så fall?

 

 

 

Av Elina - 6 januari 2013 01:19

Hejsan!
Före Jul började jag fundera på att börja blogga igen, nu när jag känner mig ha mer tid.
Jag har bloggat på 2 bloggar tidigare, fast egentligen 4 bloggar men jag kom aldrig igång med dom 2 senaste. Det pga att jag glömt bort, inte trivts med bloggen eller bara att "bloggarglöden" inte funnits. Jag vet inte när jag slutade blogga men orsaken var att jag hade inte tid eller "glöden" att blogga. Då blev det att jag slutade med att blogga och sen har tiden gått...
Men i snart en månad har jag känt att bloggarglöden börjar komma tillbaka och jag är redo att försöka starta upp en blogg igen, men jag ska den här gången inte lägga hela mitt liv på bloggen det första jag gör, utan jag ska känna mig för, Vill jag blogga idag? Nej. Då skiter jag i det, eller så tar jag 2 minuter och skriver en kortis om att jag inte orkar blogga idag.

Det jag tycker är jobbigast är inte att blogga, utan att komma igång med bloggen. Jag ska, när jag har tid och orkar, skriva en välskriven presentation om mig. Men tills vidare kan ni ju läsa om mig på min första blogg:
www.elinaodocka.bloggplatsen.se
och sen fortsättningsbloggen:
www.mindocka.bloggplatsen.se.

Men jag tar ändå en liten presentation om mig =)

Jag heter Elina, är född -99 och fyller alltså 14 år i Februari och jag har ADHD. Mina föräldrar är skilda sedan jag var ca 1 år gammal, men båda bor i Nirsjö Jag älskar djur, och speciellt mina egna, som är:
Djuren som bor hos mamma är 3åriga katten Brasse, 3åriga pudeln Jasper (Jappe) och Gamla katten Findus (vi vet inte ålder). Och hos pappa bor min egna kattunge Lilla My (som är 1 år) och 5åriga kaninen Huis (Hua Hin). Hos mamma bor förutom husdjuren min mamma Sara, hennes sambo Patrik, jag, och världens bästa lillebror Ludvig (Men kallas Ludde +en hög med namn till). Hos pappa bor ju Lilla My, Huis, jag, och min pappa Peder. Jag bor hos pappa på Tisdagar och varannan helg. Resten av tiden bor jag hos mamma, dock blir det lite mer hos pappa på loven.
Men nu till den viktigaste, den som fick mig att börja blogga och som 'äger' en del av bloggnamnet Nordsvensken, nämligen den 16åriga Nordsvensken Docka! Hon är mitt allt <3 Hon står uppstallad hos min mammas kusins sambo. Dom bor i en by några kilometer utanför Norsjö som heter Norrby. Där bor Nicke och Malin med sin familj och i den familjen ingår 2 nyinköpta ponnier, 20åriga D-ponnystoet Pepsi och 10åriga shettisvalacken Johnsson. Så Docka, Pepsi och Mr. J står i Norrby och trivs <3 Jag tror det var det mesta om mig. Det kommer säkert mer sen men nu ska jag förklara bloggnamnet och sen ska jag sova (vilket inte blir lätt då jag är mörkrädd och strömmen har gått).

NORDSVENSKEN
Docka är ju en bruksnordis och det blir mycket häst i bloggen. Jag är ju från Norra Sverige och bor i norra sverige, så jag är ju en Nordsvensk jag oxå =)

// Elina, Nordsvensken <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej född -99 och har sedan 3 år tillbax vetat att jag har ADHD. Jag skriver om mitt liv, bra och dåliga saker...

Gästboken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Bloggbetyg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Jasper

 


Ovido - Quiz & Flashcards